(Takmer) dospelé poviedky- Zuzana Štelbaská


Ahojte! Dnes vám prinášam recenziu trošku netradičnú, pretože vám idem popísať novú slovenskú poviedkovú knižku. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Láska a zamilovanosť by mali byť romantické, ale v skutočnosti ich otrieskali o steny a chodníky. Hrdinovia tesne pred dospelosťou zažívajú svoje trápne, tragikomické a mysteriózne zážitky prvých vzťahov, pozorovaní dvoma pouličnými mačkami. Naivná mačka Ginevra a cynický kocúr Lancelot rozprávajú príbehy Maríny Ohromnej a ďalších drzo, bez obalu a nedávajú si servítky pred ústa. Aký experiment s láskou čaká na teba?

Keď som sa dopočula, že vychádza táto kniha, nevedela som čo mám od nej čakať. Nerobila som si veľmi veľké nádeje, keďže knihy od slovenských autorov nie sú až tak dobré ako od zahraničných. No táto ma veľmi milo prekvapila. Okrem toho, že sa veľmi ľahko číta si prídu na svoje snáď všetci. V niektorých situáciach som videla sama seba. Najviac ma bavili poviedky s Marínou Ohromnou, ktorá bola veľmi zábavná postava a mala tie najlepšie príbehy zo života. Ostatné poviedky mi prišli taktiež fajn. Veľakrát som sa od srdca zasmiala. Mačky Ginevra a Lancelot boli tiež veľmi zábavné postavy. Ich zmysel pre humor nemal hraníc.

Čo ma na knihe však veľmi nazlostilo bolo to písmo. Kniha nebola písaná klasickým písmom, ale písmom ako z písacieho stroja. Samozrejme niekomu to vyhovuje viac a iným nie, no ja som z toho bola dosť nazlostená. Grafické spracovania však bolo fantastické. Celý ten dizajn knihy sa mi veľmi páčil. V knižke nájdete ilustrácie (pred každou poviedkou jednu) a to ma naopak veľmi potešilo.

Knihe za obsah a grafické spracovanie dávam 4*/5*. Určite knihu vrelo odporúčam. A keďže je to kniha o 149 stranách, máte ju prečítanú ochvíľku.


Za knihu do tejto recenzie ďakujem vydavateľstvu Yoli. Knižku si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre