Štrnásťroční- Zuzana Štelbaská


Ahojte! Prednedávnom som uverejnila recenziu na poviedky od Zuzky Štelbaskej. O týždeň na to som však od tejto autorky prečítala ďalšiu poviedkovú knihu 14-roční. A opäť ma nesklamala. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Keď má niekto štrnásť a na tvári hnusné červené vyrážky, je presvedčený, že život nestojí za nič. Alebo keď je sirota a v hlave mu víria tisíce nezodpovedaných otázok, mohol by byť zatrpknutý. Ale keď má niekto štrnásť, okolo zúri vojna a on sa trasie o život svojich najbližších, vyrážky nerieši. A o tom je táto knižka – o láske, nádeji a priateľstve. O tom, že vždy je niekto, komu na tebe záleží a kto ti pomôže vyrovnať sa s realitou, aj keď sa ti zdá, že si v koncoch.

Knižku som si chcela prečítať na svoje štrnáste narodeniny, no tie som strávila s trošku inou knižkou. Po trinásťročných som nevedela s akými príbehmi by autorka ešte mohla prísť, no určite nesklamala. Mne sa poviedky neskutočne páčili. Boli plné poučení a ja by som ich určite odporučila aj nejakým dospelákom, aby videli aj náš detský svet. Kniha bola sama o sebe veľmi veselá milá a naladila vás naozaj veľmi pozitívne. Dosť ma bavilo ako boli všetky poviedky napísané v iných obdobiach. No každá kniha ma aj negatívnu stránku a pri tejto ma dosť sklamalo, že veľa poviedok končilo dosť otvorene.

Najviac ma bavila Želkina poviedka. Bola zasadená do obdobia Druhej svetovej vojny. Taktiež ma bavila Milotina poviedka. Bola venovaná sebaláske, čož je v týchto rokoch veľmi diskutovaná téma. Najmenej sa mi páčila posledná poviedka s Cyrilom. Je to asi preto, že som jej celkom nepochopila. Musela som sa do nej veľmi nútiť a to na knihách nemám rada. Ostatné dve poviedky mi prišli celkom priemerné príbehy. Neboli najlepšie, ale ani najhoršie.

Knihu vám vrelo odporúčam. Za mňa je to veľmi vhodný darček na narodeniny pre deti z daného roku. Keďže je to trilógia (Trinásťroční, Štrnásťroční a Pätnásťroční) máte postarané o darčeky na 3 roky. Knihe dávam 4*/5*.

Za knižku poskytnutú do recenzie ďakujem AlbatrosMedia Slovensko. Knižku si môžete kúpiť TU.


Žiadne komentáre